26 Haziran 2012 Salı

MİLLİ GÖRÜŞ NEDİR ?


MİLLİ GÖRÜŞ: Bir elime AY’I bir elime GÜNEŞİ koysalar ben bu davadan vaz geçmem diyen EFENDİMİZ (S.A.V.) görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Peygamberimiz( s.a.v.) ile birlikte müşriklerin saldırısına uğrayan ve neticede iki gün baygın kalan,ayıldığında peygamberimizi görmedikçe hiç bir şey yemem içmem diyen Hz. EBU BEKİR r.a görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:DİCLE kenarında bir kurt yer ise koyunu;yarın soracaktır ALLAH cc ...hattap oğlu ömer den onu diyen HALİFE HZ. ÖMER r.a görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Müslümanların rahat bir ortamda namaz kılmaları için mescidi saadete bir kandil asarak mescidi aydınlatan ve kuran-ı kerim-i okurken ŞEHİD edilen Hz. OSMAN r.a görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Bir savaşta,düşmanı yere yatırıp öldüreceği anda ve sonradan düşmanı tarafından yüzüne tükürüldüğünde düşmanını öldürmeyip serbest bırakan Hz. ALİ r.a görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Evladım sahip olmuş oldugun şu servet,makam,rütbe ve bilgi , bilki senin eserin değildir.Bir çok insanın senin üzerinde HAKLARI vardır,hele hele ANNEN-BABAN VE HOCAN’IN senin üzerinde pek çok hakları vardır,onların kalplerini kırma,onlara asla nankörlük etme ALLAH cc nankörlük yapan kullarını sevmez diyen Hz. MEVLANA’NIN görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Hac süresi ayet38 mealen :rahman ve rahim olan allah’ın adıyla’’ALLAH HİÇ BİR HAİNİ VE NANKÖRÜ SEVMEZ’’ inancında olan bir teşkilattır.
MİLLİ GÖRÜŞ:daha 14 ünde iken'' BABA eğer sen padişahsan düşmanların baş kaldırmişlar,ordunun başına geç yok ,eğer padişah ben isem sana emir veriyorum ordunun başına geç '' diyen ve sonradan da 21 yaşındaiken İSTANBUL'U FETH eden peygamberimiz s.a.v. in methü senasına nail olan; FATİH SULTAN MEHMED HAN Hz. GÖRÜŞÜDÜR....
MİLLİ GÖRÜŞ: BİR MEKTUPLA FRANSADA DANSI KALDIRAN ''KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN GÖRÜŞÜDÜR....
MİLLİ GÖRÜŞ:Hakiki münin olma vasfına sahip olmak için mücadele eden bir teşkilattır.peygamber efendimiz (s.a.v) hakiki mümin olmak için üç vasfı saymıştır
1-)ALLAH VE RESÜLÜNE HERŞEYDEN ÇOK SEVMEDİKÇE
2-)ALLAH VE RESÜLÜ İÇİN MALIYLA,CANIYLA CİHAD ETMEDİKÇE
3-)GARP’TA VE SARP’TA (doğuda ve batıda) bir mümin kardeşinin ayağına diken battığında onun ızdırabıyla ızdıraplanmadıkça HAKİKİ MÜMİN OLAMAZ.
MİLLİ GÖRÜŞ:Cuma namazından sonra saltanat elbisesinin çıkararak beyaz bir giysiye bürünüp eğer ölürsem bu benim kefenimdir diyen malazgirt kahramanı ALPARSLAN’IN görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Misafir olarak bulundugu odada KURAN-I KERİM’İN ASILI bulunmasından dolayı sabaha kadar uyumayarak ayakta bekleyen OSMANLI DEVLETİNİ kuran OSMAN beyin görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:hocalarımın atının ayağından sıçrayan çamur benim şeref madalyamdır.ölünce beni bu çamurla fistanımla defnedin diyen YAVUZ SULTAN SELİM HAN’IN görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Şeyh ŞAMİL ruslar tarafından esir alındıgında iki,üç gün aç bırakılır sonunda önüne yiyecekler konuldugunda büyük bir iştahla yemek yediğini gören rus çarı derki; yemekleri ne büyük bir iştahla yedi,neredeyse benide yiyecek zannettim çok korktum ’’der.
ŞEYH ŞAMİL
-BEN ELHAMDULİLLAH MÜSLÜMANIM BİZİM DİNİMİZDE DOMUZ ETİ YEMEK HARAMDIR.SENİ YEMEM-diyerek rus çarına seselenen ŞEYH ŞAMİL’in görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:kendisine UHUD savaşında kocası,oğlu,babası ve kardeşi şehid oldugu haberi verildiğinde bırakın,bırakın onları peygamberimize ne oldu? Kim şehit etti onu diyen HZ. NESİBE HATUNUN görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Filistin toprakları,o topraklar alrında yatan ŞEHİDLERİNDİR.para ile satılamaz diyen SULTAN HAMİT HAN HZ. Görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ: Biz insanlara uymaya mecbur değiliz! Biz ancak ALLAH’IN EMİRLERİNE UYMAYA MECBURUZ diyen TÜM DÜNYA MÜSLÜMANLARIN GÖRÜŞÜDÜR.
MİLLİ GÖRÜŞ:ANASININ-BABASININ VE HOCASININ bedduasını aldıgı anda EYVAH ZEHİR yuttum diyen MÜMİN-LERİN görüşüdür.
MİLLİ GÖRÜŞ:Çölde devemi kayp etsem –EY BENİM KİTABIM KUR’AN devemi kaybettim diyerek KUR’AN’I KERİM’E müracaat eden HZ. İBN’İ MESUT’ÛN görüşdür.


ALLAH cc bizleri bu yolda DAİM eylasin....

Selam ve dua ile.....

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder